woensdag 4 november 2009

Winkelpinkies en zo.

Het is zo gemakkelijk iemand blij te maken. Daar zijn geen grote cadeau's voor nodig. Vaak hoeft het zelfs helemaal niks te kosten.

Op de pakken Appelsientje zitten momenteel Fruitduiten waarmee je onder andere voordelig naar de sauna kunt. Omdat ik geen zin heb mijzelf vol te gieten met dikmakende frisdrank heb ik een advertentie op Marktplaats gezet: - Gevraagd één of meer Fruitduiten in ruil voor het gevoel iemand blij te hebben gemaakt.- Ik kreeg mijn Fruitduiten binnen en natuurlijk stuurde ik een mailtje terug om de afzenders vriendelijk te bedanken.

Als het meisje achter de kassa van de plaatselijke supermarkt mij vraagt of ik kneubelknopjes, hukkels, winkelpinkies of wat voor waardeloze weggevertjes dan ook wil, antwoord ik altijd met ja.

Wanneer ik de gratis prulletjes omhoog steek en aan de rij wachtenden achter mij vraag of iemand winkelpinkies spaart is er altijd wel iemand die roept: 'ja graag!' Weer iemand blij gemaakt en het leuke is.... iemand blij maken geeft ook jezelf altijd een fijn gevoel.