dinsdag 24 november 2009

Snertweer.

Het was echt snertweer vandaag! Voor mij is het iedere dag snertweer, want of het nu zomer, winter, lente of herfst is, een lekkere kop erwtensoep gaat er altijd wel in. Toegegeven, hoe lager de temperatuur buiten, hoe beter hij smaakt, maar echt noodzakelijk is dat niet.

Gelukkig heb ik wat mensen om mij heen die van mijn snertliefde op de hoogte zijn en dus komt het wel eens voor dat ik bij thuiskomst een plastic zak aan de buitenkraan zie bengelen met daarin een emmertje snert. Vandaag kreeg ik van een vriend een ruime portie mee naar huis. Compleet met de daarmee verbonden roggebrood met spek. Dat was dus smullen vanavond.

Snert vind ik het lekkerst als hij goed dik is. De lepel moet er recht in overeind blijven staan. En........... dat deed hij: