vrijdag 1 januari 2010

Goede voornemens.

Allereerst iedereen natuurlijk de beste wensen!

Ik heb slechts één goed voornemen dit jaar, en dat is in zo'n kort mogelijke tijd die decemberkilo's weer zien kwijt te raken. Tien kilo te zwaar ben ik, tien pakken melk! Mijn overhemden zitten te strak, mijn broekriem heeft te weinig gaatjes.

Ze komen er zo gemakkelijk en ongemerkt aan, die grammetjes, maar om ze weer te laten verdwijnen moet je zoooooooooooooooo verschrikkelijk veel moeite doen. Eerst nog even opmaken wat er in huis is.... de bollen en de appelvlappen, de kaasjes, koekjes, nootjes, ijsjes, chips en chocola. En dat dagelijkse glas wijn voordat ik ga slapen, moet ik ook maar laten staan. En daarna alles wat lekker, en dus slecht voor mij is, gewoon in de supermarkt laten liggen.

Dat vooruitzicht stemt mij niet vrolijk. Wat een ellende zeg, om zo het nieuwe jaar te moeten beginnen! Er komen nog wat verjaardagen aan, die wintermaanden vind ik toch al niet zo gemakkelijk door te komen, mijn maag rammelt nu alweer, het water loopt me in de mond wanneer ik alleen maar aan al dat lekkers dènk....

Misschien is het toch beter nog even te wachten. 1 februari, bijvoorbeeld, is toch ook een mooie datum?!