zondag 24 januari 2010

Verademing.

Er gaat tegenwoordig zo veel en zo vaak iets mis in de contacten tussen consumenten en leveranciers, tussen burgers en overheidsinstellingen, tussen verzekerden en verzekeringen en noem maar op, dat het gewoon een verademing is wanneer er eens een keer iets goed gaat. Wanneer je in een winkel correct en vriendelijk geholpen wordt en ook nog service krijgt, bijvoorbeeld. Een zaak waar ze doen wat ze beloven. Eigenlijk gewoon zoals het overal zou moeten gaan, natuurlijk, maar helaas zo weinig gaat.

Dat overkwam mij, zoals ik gisteren al vermeldde, vrijdag toen ik in de winkel van de ECI aan het Spui een agenda kocht van Paulo Coelho. Terwijl in andere boekwinkels de agenda nog voor de volle prijs, € 14,95, werd aangeboden kon ik hier de agenda krijgen voor het ongelofelijk lage bedrag van € 3,49. Alleen, de agenda was niet in voorraad. 'Aha....' denk je dan, 'daar gaan we weer.... verzendkosten, administratiekosten, flauwekulkosten...., uiteindelijk betaal je dan toch nog de volle prijs.... en dan natuurlijk ook nog wachten tot we alweer ver in het voorjaar zitten....', maar neen, de agenda zou, zo verzekerde mij de verkoopster, de volgende dag al op mijn deurmat liggen. Geen verzendkosten, geen administratiekosten. Gewoon met een rekening van € 3,49.

Zoiets geloof je toch niet?! En het mooiste... de agenda làg inderdaad de volgende dag al op de deurmat. En de prijs wàs inderdaad slechts € 3,49 en geen cent meer. ECI, mijn complimenten. Dat is service!