zaterdag 23 januari 2010

Het leven is zo goedkoop!

Wat kan het leven toch ontzettend goedkoop zijn!

Gisteren ging ik samen met een vriendin naar de Hermitage in Amsterdam. We reisden met bus en trein.

De bus van Huizen naar Naarden-Bussum en terug kostte mij zes strippen en daarvoor betaal je € 3,04, maar omdat ik 65+ ben kan ik op een roze kaart reizen en dan kost deze reis mij slechts € 2,-. Ik had dus een voordeel van € 1,04.

De trein naar Amsterdam en terug kost € 8,10, maar ik kon op de voordeelkaart van mijn vriendin meereizen en verdiende daardoor 40% = € 3,20.

Bij aankomst namen we een kop koffie en die betaalde mijn vriendin. € 1,75 verdiend.

De twee toegangskaarten voor het museum waren mij toegestuurd door de loterij waar ik in meespeel. Gratis. Zo maar even 2 x € 15,- = € 30,- verdiend.

Ik betaalde de koffie met gebak tussen de middag bij de Bijenkorf. Dat kostte mij € 10,50. Terwijl ik wat later stond te wachten op mijn vriendin die wat Nespresso cupjes moest kopen, kreeg ik twee kopjes espresso aangeboden om te proeven t.w.v. ca € 4,-.

Ik moest nog een agenda voor 2010 hebben en bij de ECI kon ik een heel mooie agenda van Paulo Coelho kopen van € 14,95 voor € 3,49. Ik verdiende met deze aankoop € 11,46. De agenda was niet in voorraad, maar hij werd opgestuurd en ik zou hem de volgende dag in huis hebben. Verzendkosten hoefden niet betaald te worden. Nog eens extra verdiend dus ca € 5,-.

We kwamen in een opheffingsuitverkoop van kleding terecht en daar kocht ik, helemaal naar mijn zin, een lekker zittende zomerbroek. Alles ging daar weg voor een tientje! De broek was normaal € 99,90, ik betaalde € 10,- en verdiende daarmee € 89,90.

Wanneer ik alles ga optellen, dan heb ik die dag € 30,89 uitgegeven en € 146,35 voordeel gehad.

Gisteren dus een heel fijne, aangename en interessante dag gehad, nog een leuke broek en een mooie agenda er aan overgehouden en dan dus ook nog eens € 146,35 - € 30,89 = € 115,46 verdiend. En dan klagen de mensen vaak dat het leven zo vreselijk duur is. Ik kan dan alleen maar zeggen: ga eens wat vaker uit!