zondag 17 januari 2010

Orchidee (5)

Minstens een half jaar geleden verscheen er plotseling weer een klein, groen puntje aan een eigenlijk al bijna opgegeven plant. Dat puntje werd een stengel, er kwamen knoppen, zijtakjes, grote bloemknoppen en tenslotte verscheen de eerste bloem. Ik heb van de verschillende stadia foto's gemaakt en heb ze op deze weblog laten zien.





Inmiddels zijn bijna alle knoppen opengegaan en die anderen komen nog wel. Ik ben wel een beetje trots op 'Mijn Orchidee'. Het is toch wat anders of je een plant een half jaar lang wekelijks wat water en soms wat pokon geeft en iedere dag met veel aandacht en belangstelling haar ontwikkeling volgt, dan dat je gewoon een pot met een plant op de markt koopt en deze in de vensterbank neerzet. Ziet er misschien wel net zo mooi of nog mooier uit, maar je hebt er niets mee. Met deze wel:


Een beetje gek ben je natuurlijk wel als je zo met een plant omgaat, maar ik heb gelukkig, aan de hand van de reacties, gemerkt dat ik niet de enige ben. Dus durfde ik er wel over te vertellen in een serie blogjes. Maar wees gerust, dit was echt de laatste aflevering hoor.