zondag 6 december 2009

Hard werken.

Het was voor mij vandaag geen rustdag; integendeel, ik heb keihard gewerkt. Maar weer eens een nieuw item toegevoegd aan mijn toverlantaarnsite. Een pagina over de Amerikaanse Pettibone Manufacturing Company. Dit bedrijf fabriceerde aan het eind van de 19e eeuw een aantal prachtige, opvallende toverlantaarns, zoals deze:


Zijn bijnaam is de 'Peacock', de Pauw, en je kunt zelf wel bedenken waarom.

Daar ben je dan maar zo een hele werkdag mee bezig. Nauwelijks tijd voor een boterham tussen de middag en koffie en thee terwijl je doorwerkt. Foto's uitzoeken, bewerken, gegevens opzoeken, teksten schrijven, woordenboek raadplegen, opmaak bedenken, html-pagina van maken, nog iets veranderen, wat verbeteren..... vele uren werk dus. Zo hard heb ik vroeger bij mijn baas nooit gewerkt. Het is, denk ik, ook niet voor niets dat mensen die reageren op mijn site het meestal hebben over 'jullie' site. Ze kunnen zich kennelijk niet voorstellen dat alles gedaan wordt door slechts één persoon. Dat ìs ook eigenlijk niet te doen. Ik ben dan ook op zoek naar een heel knappe en ook nog heel knappe secretaresse die mij daarbij kan helpen.

De Engelse versie is nu zo goed als klaar. Daar begin ik altijd mee. Vroeger maakte ik eerst de Nederlandse, maar dan zag ik zo tegen het vertalen op, dat het weleens een tijdje bleef liggen. Vandaar nu dus andersom. Wanneer de Engelse teksten klaar zijn heb je immers toch de Nederlandse al in je hoofd en is het neerschrijven daarvan een 'piece of cake'.

Meestal moet alles na een paar dagen nog even wat bijgepoetst worden, hier en daar. Dat is vaak zo met teksten. Maar het item staat nu op de site. Of al dat werk er ook aan af te zien is? Kijk maar eens op www.luikerwaal.com/merk_pettibone_uk.htm.