vrijdag 23 oktober 2009

Mijn Snoepie.

Het was een echte impuls-aankoop en van dergelijke aankopen heb je meestal binnen de kortst mogelijke tijd al weer spijt. Dit keer ging het anders.

Ik zag haar (dat het een vrouwtje was, was mij onmiddelijk duidelijk) staan in de vitrine en was op slag verliefd op haar. Ik wist meteen dat ik haar wilde hebben en hààr alleen. Niet een van haar zusjes en broertjes die naast haar stonden, met klinkende namen als Samsung, Toshiba en Packard Bell. Ik viel op haar slanke uiterlijk, het smaakvolle jasje dat zij droeg, haar lichtgekleurde huid die mij uitnodigde haar liefdevol te strelen.

Vanaf het moment dat ik voor de eerste keer de stekker in het stopcontact stak, ben ik blij en gelukkig met haar geweest. Ik noem haar vertederd 'mijn snoepie', of ik verklein haar eigenlijke naam 'Acer' tot 'mijn Acertje'. Haar entree heeft de plaats die de echte, de grote computer in mijn huishouden had, volledig verdrongen.

Mijn Acertje is er altijd wanneer ik haar nodig heb. Ze is altijd bij mij in de buurt in de confortabel verwarmde huiskamer en staat niet in een kille kamer apart. Ik hoef maar even het juiste knopje te beroeren en zij begint te stralen en doet alles voor mij wat ik maar wil. Geduldig wacht zij, wanneer ik een berichtje voor deze weblog schrijf, tot de volgende zin bij mij opborrelt. Haar altijd vriendelijke glimlach inspireert mij.

Mijn kersverse netbookje heeft een led-scherm van slechts 10,1", maar de kleine lettertjes zijn voor mij nog goed te lezen zonder bril. Haar ingebouwde WiFi, webcam en microfoon stellen mij in staat volop gebruik te maken van alle geneugten die Internet biedt. Ik kan stottervrij films bekijken, niet slechter dan anders Skypen, foto's bewerken en teksten schrijven zo veel ik maar wil. Ik zie meteen wanneer er e-mail is, kijk even snel wat er vanavond op tv is en als ik iets vergeten ben te kijken ga ik even naar uitzendinggemist, wanneer er in een advertentie wordt verwezen naar een www.adres, en dat komt steeds vaker voor, kan ik daar even heel snel gaan kijken. Even een kaartspelletje er tussendoor? Geen probleem. Kortom..... het is zo prettig en handig zo'n klein dingetje erbij te hebben. Ik wil haar voor geen goud meer missen.