donderdag 25 februari 2010

Versleten.

Hoe onmisbaar is toch het oog van en vrouw in een mannenhuishouding! Ik gebruik voor het bereiden van mijn maaltijden net als de meeste mensen vaak een koekenpan. Ik heb ze in verschillende maten.

Als man denk je dan: zolang er nog een steel aan zit kan ik hem blijven gebruiken. Dat blijkt niet zo te zijn. Toen ik een keer een vriendin te eten had, merkte ze op dat de pan 'versleten' was en dat ik hem moest vervangen. Nooit geweten dat een pan kon verslijten, maar toch maar naar de Blokker gegaan en een nieuwe set aangeschaft. Meteen maar allemaal vervangen, van klein tot groot, want ik hou niet van halve maatregelen.

Wanneer zij mij er niet op attent gemaakt had, stond ik waarschijnlijk over twintig jaar nog eieren te bakken in die versleten pan. Daar moet je toch niet aan denken. Het is dus best zinvol af en toe eens een vrouw uit te nodigen bij je te komen eten.