maandag 23 januari 2012

Holten 4

Tussen de buien door is het droog en schijnt zelfs regelmatig uitbundig de zon. Daarom ook vandaag weer behoorlijk veel gewandeld. Vanmorgen naar het dorp voor de inkopen. Ik ben gek op winkelen en heb daardoor de neiging veel te veel in te slaan. Thuis is dat niet erg, want daar gaat alles wat te veel is de voorraadkast in, maar hier moet ik alles wat over is straks als ik huiswaarts keer meesjouwen in mijn rugtasje. Weggooien is geen optie, want 'ik heb de hongerwinter nog meegemaakt'.


Holten heeft in z'n gemeentewapen een tekening van drie wilde zwijnen en op het pleintje bij de kerk staan die zwijnen in het brons te kijk. Hopelijk blijven ze daar nog even staan want vandaag werd bekend dat het bronzen beeld van Simon Carmiggelt en zijn vrouw in stukken gezaagd werd teruggevonden bij de koperdieven.

Ook even bij de Aldi geweest, voor mij iets bijzonders, want 'dâ hewwe nie bei us in't darp'. Daarheb ik nog een Bluetooth Stereo zender/ontvanger gescoord voor 'wènig'.... Voor de niet-techneuten....: Bluetooth moet je hebben tegenwoordig. Daar kun je echt niet buiten. Wat ik met dit apparaat doen moet is mij nog niet helemaal duidelijk, maar daar kom ik de komende dagen nog wel achter. Van de eveneens daar aangeschafte cognac-chocoladetruffels ben ik nu al misselijk omdat ik ze allemaal achter elkaar heb opgegeten, terwijl ik ze gekocht had voor vanavond, bij de koffie.

Ik wilde deze minivakantie eens een beetje uitproberen hoe het was, na een lange tijd weer er even op uit. Een huisje huren, zoals vroeger zo vaak met Ans. Ik heb het nog steeds geweldig naar mijn zin en ik vermaak mij uitstekend, alleen............

Ik mis haar zo.