vrijdag 20 januari 2012

Holten 1

Tijdens de busreis naar het station viel het water met bakken uit de hemel. De weergoden deden echt hun uiterste best mijn vakantiegevoel te verstieren, wat hen natuurlijk niet lukte. Ik dacht maar steeds aan de eeuwenoude wijsheid: Wat nu valt kan straks niet vallen.

Ik had een trein met internetverbinding. Het speet mij dat ik nu mijn nieuwe tablet niet bij mij had, want dan had ik dat eens mooi kunnen uitproberen. Hoewel? Nu kwam ook meteen de minder goede kanten van het internet-in-de-trein boven water, want een paar opgeschoten jongens zaten via hun tablet en laptop speelfilms te bekijken, uiteraard met het bijbehorende, doordringende geluid. Na een reprimande van de conducteur ('Sie sind hier doch nicht alleine', het was een trein die doorging naar Berlin) werd het geluid teruggeschroefd tot bijna uit. Je moet ze soms gewoon een beetje opvoeden. Alleen de mobiele bellers hebben helaas nog steeds niet door dat 'sie hier doch nicht alleine sind' en maken nog steeds zonder enige gêne de trein of bus waarin zij reizen tot hun privé-telefooncel.


In Holten stond bij het station de taxi al op mij te wachten. Het huisje bleek mooi, leuk, netjes, comfortabel, schoon, nieuw, doelmatig en wat je verder maar voor positieve eigenschappen kunt verzinnen. Het heeft de lieflijke naam 'Tortelduifje'.


Veel tortelen zal ik hier helaas niet gaan doen, maar het blijft toch een beetje de fantasie prikkelende naam. Het huisje is wel heeeeeeeel erg energiezuinig ingericht, met zeeeeeeeer spaarzame verlichting, maar bij het tortelen heb je natuurlijk ook niet zo veel licht nodig. De naam van het Bungalowpark, 'de Lindenberg', doet me een beetje aan een sanatorium denken, of erger nog, een gekkengesticht. 'Hij is opgenomen in de Lindenberg'.... dat zou toch maar zo kunnen?!

Natuurlijk als eerste de laptop aangesloten op het internet. Dat lukte, zij het met enige beperkingen. Je moet bv inloggen met naam en wachtwoord. Maar ondertussen heb ik de eerste Skype verbinding al gehad met mijn zusje, dus dat gaat prima. Ik ga mij hier niet vervelen.

Het is gewoon al heel fijn om even in een heel andere omgeving te zijn. Een ander uitzicht te hebben als je uit het raam kijkt. Wat andere mensen te spreken. Een ander levensritme te hebben. En ik heb toch nog wel plannen om te gaan wandelen en fietsen, al geven de weersvooruitzichten daarop weinig hoop.


In ieder geval moet ik morgen naar het dorp, voor het inslaan van wat proviand. Vanavond staat er boerenkool met worst op het menu, in diepgevroren toestand meegenomen van huis. Later op de avond laat ik lekker het bad vollopen en ga een uurtje liggen weken in de ezelinnenmelk, of bij gebrek daaraan in een gewoon sopje van water met wat badzeep en een lekker geurtje. Glaasje wijn bij de hand, muziekje op de achtergrond. Gewoon genieten! Daarna filmpje kijken (meegenomen op DVD).