woensdag 10 maart 2010

Boekenbal.

In het NOS-journaal van vanmorgen beantwoordt Bart Chabot op het boekenbal de vraag of jonge mensen nog boeken zullen blijven lezen in de toekomst. Binnen tien seconden is het al weer zover: '....de mensen willen eeuwig blijven neuken...' bralt Bart, struikelend over zijn woorden om maar zo snel mogelijk te kunnen scoren. Het slaat helemaal nergens op, maar pubertje Bart heeft het toch maar weer gezegd. Flinke jongen hoor Bart, maar nu verder de rest van de avond je mond dichthouden wanneer de grote mensen praten. Misschien vindt tante Helene het nog wel opwindend even met je te babbelen.

Ik heb niets tegen het gebruik van het woord 'neuken'. Mijn beste vrienden gebruiken het. Het is een goed Nederlands woord, iedereen begrijpt wat er mee bedoeld wordt, dus van mij mag iedereen het gebruiken om een bepaalde bezigheid mee aan te duiden, zoveel hij maar wil. Waar ik mij soms wel aan erger zijn al die figuren op de beeldbuis die het woord alleen maar misbruiken om te kunnen laten zien hoe stoer, progressief, jeugdig, eigentijds, artistiek, ruimdenkend, vrij, vrijmoedig en vrijpostig ze zijn. De Bart's dus.

En verder.... het gaat met mij onmiskenbaar iedere dag een klein beetje beter. Al weer wat boodschappen gedaan vanmorgen. Erg slap nog.... doodmoe!