zondag 1 juli 2012

Zwembroek gezocht.

Steeds pijnlijker dringt het tot mij door dat ik niet meer van deze tijd ben. Het was mij in het straatbeeld al opgevallen dat de korte broek voor mannen niet meer bestaat. De korte broek van vroeger waarin mannen met enige trots hun stevig gespierde bovenbenen konden etaleren is vervangen door een in wilde kleuren bedrukt slobberig geval dat tot ver over de knieën hangt. Een kledingstuk waarin vroeger de clowns optraden in het circus. Een paar oversized schoenen er onder en het publiek gierde het uit van het lachen. Nu lopen ze dus zo over straat.

Op zoek naar een zwembroek ontdekte ik dat het in die sector al niet veel beter gesteld is. Pas na tientallen minuten vruchteloos zoekend langs de kledingrekken te hebben geschuifeld kwam ik er achter dat die rare driekwart broeken die daar hingen verkocht werden als zwembroeken.









Oké, na wat shoppen op het internet ontdekte ik dat ze nog wel bestaan, de gewone, echte zwembroeken, maar je moet er wel naar zoeken. Dat doe ik dan maar. Mijn gespierde wandel-dijen mogen best gezien worden!