maandag 19 maart 2012

Paaltje 32.

Soms denk ik wel eens: moet ik deze zware taak nu ook nog op mijn toch al zo overbelaste schouders nemen? De immense taak van het Moeten Corrigeren Van Alle Dingen Die Niet Deugen. Ik heb het al zo druk druk druk, maar aan de andere kant.... ìemand moet het toch doen....

Het Goois Natuurreservaat heeft een prachtige wandelroute uitgezet over de Blaricummer- en Tafelbergheide, gemarkeerd door betonnen paaltjes met een rode pijl. Een schitterende wandeling, ik zal er geen kwaad woord van zeggen, maar helaas zit er één heel vervelende en storende fout in deze route. Na paaltje 31 kom je bij een splitsing waar een paaltje ontbreekt en waar je dus maar moet gokken welke weg je zult nemen. Kies je verkeerd, dan kun je lelijk aan het dwalen raken zoals ik zelf een keer heb moeten ervaren. Kies je goed dan kom je een paar honderd meter paaltje 32 tegen dat daar volkomen voor.... eh.... paal staat, want de enige mogelijkheid is daar gewoon het pad te volgen rechtdoor. Dat paaltje had dus op de splitsing moeten staan.


Ik heb dat al minstens anderhalf jaar geleden doorgegeven bij het GN en mij werd verzekerd dat er meteen iemand naar toe zou gaan om het probleem op te lossen. Oké, voor mekaar dus, denk je dan terwijl er een warm gevoel door je lijf trekt omdat je toch maar weer een Heel Goede Daad hebt gedaan, maar toen ik er onlangs weer eens langs liep was er niets veranderd en stond het paaltje nog steeds op de oude plek. Dus nog maar eens een mailtje er tegenaan gegooid en opnieuw werd mij verzekerd dat er snel iets aan gedaan zou gaan worden.

Het was wat lastig, zeiden ze, dat in een boekje met de wandelroutes dat paaltje op die (verkeerde) plek was afgebeeld en wanneer het verplaatst zou worden kon dat ook weer tot verwarring leiden. Waarschijnlijk zou er een tussenpaaltje geplaatst worden bij de splitsing. Een paaltje 31a of 31 en een half, of 32 min of zo. Ik ben benieuwd wat het gaat worden en houd het nu in elk geval goed in de gaten.