donderdag 5 april 2012

Helaas.

Na het invullen van mijn belastingaangiftebiljet 2011 vorige week, heb ik mijn vakantieplannen voor dit jaar enigszins moeten bijstellen. De reis van 28 dagen door Turkije, Siriƫ, Jordaniƫ en Egypte die ik op het oog had, gaat niet door. Evenmin de geplande tocht op een kameel door de Sahara, van oase naar oase. De themareis naar Marokko met 10 dagen relaxen in Oosterse Badhuizen wordt mij uiteindelijk toch ook iets te begrotelijk. Een bezoek aan Wit-Rusland, de Baltische Staten gedurende 21 dagen is ook niet meer haalbaar. Kenia en Tanzania in 21 dagen moet ik laten liggen. Zelfs de eenvoudige kampeerreis naar Mozambique van 25 dagen kan niet meer. New York, San Francisco, Nieuw Zeeland, het gaat dit jaar niet lukken. Walvissen, pyramides, hangende tuinen, gletsjers, wuivende palmen en cultuurschatten op de Peloponnesus....... ik krijg ze dit jaar niet te zien.

Hieronder de vakantiebestemming die ik nu geboekt heb. Riant zomerhuisje met zwembad voor de deur, Airconditioning, Kookgelegenheid op zelf te stoken pittoresk kampvuurtje (hout voldoende voorradig). Warm en koud stromend water (afhankelijk van het jaargetijde) en iedere morgen genieten van de geur van vers gebakken brood die opstijgt uit het oventje van de buren (illegale houders van een dierencrematorium). Gebruik van de boot is bij de huur inbegrepen. Brede sloot op loopafstand.