woensdag 5 mei 2010

Geboorte en dood.

Ik schreef het al eerder: een dag heeft voor mij veel te weinig uren. Wanneer ik alles zou moeten/willen doen wat ik moet/wil doen, dan kom ik gewoon uren tekort. Vandaar dat ik mijn weblog al weer enige tijd niet bijgehouden heb. Ik heb nu eenmaal veel hobbies, de ene keer is de genealogie aan de beurt, de andere keer de weblog, dan weer wat anders en de laatste dagen was het mijn toverlantaarnsite die ook nodig weer van iets nieuws voorzien moest worden. Dat overkomt me dan zo maar. Ik download van de ebay-site een serie leuke lantaarnplaten die de spil zouden kunnen vormen van een item dat al enige tijd in mijn hoofd rondspookt en even later ben ik met dat item begonnen en geef ik het al mijn tijd en aandacht. Ik maak werkdagen met overuren, neem nauwelijks de tijd voor koffie of een eenvoudige maaltijd. Andere hobbies, maar ook de huishoudelijke werkzaamheden, blijven liggen zodat de stapels vaat op het aanrecht steeds hoger worden en ik uiteindelijk geen bord meer heb om van te eten en geen kop meer om uit te drinken. Eerst moet dat nieuwe item voor de website af!


Gisteravond was het klaar. Eén nieuw item voor de site, bestaande uit een tweetal pagina's met toverlantaarnplaten die betrekking hebben op geboorte en dood, twee vaststaande gebeurtenissen in ieder mensenleven. Je ziet al dat werk er niet aan af. Vele duizenden op de computer opgeslagen afbeeldingen van lantaarnplaten moeten worden doorgebladerd. Teksten moeten worden geschreven en daarna vertaald, want mijn site is in het Nederlands en het Engels. De foto's moeten worden bijgewerkt voor het web. Eén geanimeeerde afbeelding van een dansend skelet kost mij al snel een uur werk. Het plaatje is in een halve minuut bekeken. Net zoals het bereiden van een maaltijd meestal een veelvoud van de tijd kost die het consumeren daarvan vraagt. Nu is het wel weer zo dat wanneer dat item door 600 bezoekers bekeken wordt, dan is dat toch ook weer 600 x 30 seconden = 300 minuten = 5 uur, en dan valt het wel weer mee allemaal.

Dan, om half elf nog eerst de afwas wegwerken. Terwijl ik daarmee bezig ben schiet mij nog iets te binnen dat toch echt veranderd moet worden en..... hup, daar gaat de computer weer aan.

Vandaag even geen website, vandaag is de beurt weer aan mijn weblog. En hopelijk nog een lekkere wandeling in de zon.

Geboorte en dood: www.luikerwaal.com/dood1_nl.htm