donderdag 27 mei 2010

Bankzaken.

Vandaag moest ik een nieuwe bank-spaarrekening openen. Had, door omstandigheden, de keus tussen de ABN en de SNS. De ABN is een nette bank en is keurig in haar benadering van nieuwe klanten. De SNS bank richt zich kennelijk op de jongelui, want haar website is vergeven van het je-jij- en jouwen. Ik erger me daar dan kapot aan, maar ja.... de rente die de SNS me bood was aanmerkelijk hoger als die van de ABN en dus krijgt zij het beheer over mijn spaarcentjes. Het onprettige gevoel dat dit 'verraad' mij oplevert, eet ik maar weg met chocola en zoutjes. In de bevestigings-email werd ik wel weer aangesproken met 'u', waarschijnlijk op grond van mijn opgegeven geboortedatum, dus dat geeft nog wel wat hoop voor de toekomst. Nou ja, je moet tegenwoordig al blij zijn als je niet zo'n oranje toeter of muts cadeau krijgt. Het kan altijd erger!!!!!