zaterdag 10 april 2010

Grote schoonmaak (5)

Ongelofelijk wat een beetje zonneschijn met een mens kan doen. Voelde ik mij de laaste dagen nog leeg en lusteloos, na een paar dagen zon op mijn plaatsje heb ik er weer helemaal zin in gekregen. Het is nog wel wat zoeken naar een plekje uit de wind en in de zon, maar dan is het goed toeven buiten. En daar maak ik dankbaar gebruik van!

De schoonmaakwoede zet door bij mij. Ik begin er zelfs plezier in te krijgen en laat het niet meer bij één kastje per dag, maar heb er vandaag vier schoongemaakt. Het zal straks wel wat problemen geven om allerlei dingen te kunnen vinden, want heel veel dingen hebben eeb andere plaats gekregen.

Het is lente. Ik heb (bijna) een nieuwe eetkamertafel met stoelen besteld en een mooie bos gele rozen op de salontafel geplaatst.

Het is nog een beetje moeilijk te bepalen met welke kleding je van huis gaat. 's Morgens vroeg is het nog fris en ben je geneigd een jas aan te doen terwijl je daar een paar uur later al weer spijt van hebt.

Eindelijk, die lange, koude, donkere, saaie, troosteloze, ellendige, kille, sombere, en zo kan ik nog wel even doorgaan, winter is voorbij (hoop ik).