woensdag 4 september 2013

Het huishouden gaat door.

Al meer dan een week word ik geplaagd door een bijna niet te harden pijn in mijn schouder en arm. Een peesschede, of schedepees, of slijmbeurs, of scheespede of weet ik wat voor ontsteking.... het doet in ieder geval gemeen pijn en heeft mij al vele malen wakker gehouden uit de nachtelijke slaap.

Maar het huishouden gaat gewoon door. Vanmorgen moest er toch echt weer eens een was gedraaid worden. Op zich geen probleem natuurlijk. Je stopt alles maar in de machine, knop indrukken en draaien maar. Maar dan komt het probleem. Die was moet op zolder over de waslijnen gehangen worden om te drogen. En daar kan ik nu dus niet bij met die pijnlijke arm, want ik kan hem nog niet eens ver genoeg optillen om de deodorantroller over mijn oksel te laten strijken, iets dat overigens weer tot heel andere problemen kan leiden, maar dit terzijde. Met één arm een overhemd met knijpers aan een waslijn ophangen blijkt een onmogelijkheid.

Een keukentrap er bij gehaald en steeds met één kledingstuk het enigszins wiebelende trapje beklommen. Dit vlak naast een gapend trapgat. Moeizaam met anderhalve arm het overhemd opgehangen, trapje weer afgedaald en daarna deze procedure weer herhaald en herhaald totdat de wasmand leeg was. Een half uur later doodmoe, maar het was me gelukt!

Ik vond mezelf behoorlijk inventief, maar werd al snel ontnuchterd door een mailtje van een vriendin die een veel gemakkelijker oplossing voorhanden had: het overhemd over een knaapje hangen en dat zo met één arm over de waslijn wippen. Daar moet je dan weer een vrouw voor zijn om met zo'n tip te kunnen komen. Die hou ik er in!

Maar hoe moet het nu straks met de lakens????