zondag 1 augustus 2010

Bouwvakvakantie

Het is bouwvakvakantie in het midden van het land, maar dat zou je in mijn huis niet zeggen. Bouw- en verbouwingsactiviteiten alom. Het schiet niet echt op, want iedere keer dat er een klusje gedaan is, komt er steeds weer een ander bij. Het is een bekend verschijnsel: je zet een bloemenvaasje in de huiskamer en ontdekt dat de tafel vervangen moet worden. Dan staat het behang er niet meer bij. De gordijnen kleuren niet meer bij het behang. Het bankstel is wat ouderwets bij de gordijnen, enfin.... voordat je het weet ben je je hele huis aan het vernieuwen.

Iets dergelijks speelt zich nu bij mij in huis af. Het begon met een nieuwe kast voor de keuken. Na lang zoeken had ik hem gevonden. Precies de goede maat; hij paste precies waar ik hem wilde hebben. Maar zo'n mooie nieuwe kast wil je niet op een vieze, oude vloer zetten, dus moet er laminaat komen (waarom trek je de gang er ook niet even bij, opperde Guido en ja.... waarom niet eigenlijk?). Dan eerst het plafond en de muren schilderen, want dat kun je beter niet met nieuwe vloerbedekking doen. Schilderen van een plafond geeft altijd vlekken op de vloer. En zo haalt het één het andere uit.

Vandaag wat elektrische leidingen omgelegd, want die liepen via de nis waar de nieuwe kast komt te staan. Dat haalt het zicht op de kast naar beneden natuurlijk, dus weg met die dradentroep! De stroom voor het zonnescherm haal ik nu uit de schuur en een achterdeurbel is vervangen door een draadloze (er begint nu een hond te blaffen wanneer je op de bel drukt). Ondertussen zijn er zoveel gaatjes in het houtwerk tevoorschijn gekomen dat die dichtgesmeerd moeten worden, waarna al het houtwerk opnieuw geschilderd moet worden.

De kast staat reeds op mij te wachten. De laminaat is uitgezocht (heel mooi vind ik) en wordt dinsdag besteld. Een nieuwe koekkast/vriezercombinatie is eveneens uitgezocht. De losse koelkast en vriezer kan ik niet meer plaatsen. Guido gaat helpen bij het laminaat leggen, of beter gezegd... ik help hem bij het leggen. Ondertussen is het een gigantische troep in de huiskamer. Kamperen in mijn eigen huis. Sommigen leven maandenlang in deze omstandigheden... ik had een week ingecalculeerd, maar het gaat ook wel effe langer duren, ben ik bang. Maar het knapt wel op.


Het muurtje achter de koelkasten is groen en moet ook nodig wit gemaakt worden. Dat ik nog nooit gezien had dat dat groen er vreselijk gehavend uitziet! Maar om er bij te kunnen moet ik een koelkast, diepvriezer en magnetron weer een ander plaatstje zien te geven..... Waar in hemelsnaam. In de huiskamer dan maar weer.....
Help!!!!!!!!